středa 9. května 2018

Šeříky


jsou pro mě symbolem května a tím i oslav konce války. Právě kyticemi šeříků vítali moji prarodiče ruské tanky, které projížděli jejich rodištěm. Dnešek je státním svátkem, pro mnohé z nás volný den, který si prožíváme dle svých plánů (pokud okolnosti dovolují).

Současně je to den, který patří minulosti a její připomínce. Myslím, že zejména v současné době, kdy má část naší společnosti tendenci zapomínat, je důležité si toto výročí připomínat. Žít v míru a ve svobodné zemi není vůbec samozřejmostí!

Přikládám dva knižní tipy, které se ke konci války vztahují. Jedním z nich je od Kateřiny Tučkové román "Vyhnání Gerty Schnirch", velmi hezkou recenzi, se kterou do puntíku souhlasím o ní napsala Zuzka. Velmi ve zkratce - jedná se příběh české Němky, mladé ženy, která je vyhnána a zařazena do pochodu smrti i se svým půl ročním dítětem. Celý příběh se má přesah až do 90. let minulého století, kdy se pomyslný kruh uzavřel.

A druhá je moje srdcovka - Zdivočelá země. Kniha i  seriál o osudech válečného letce Antonína Maděry. Knihu  jsem si koupila už v roce 1997. Četla jsem ji několikrát, seriál jsem také viděla opakovaně. Jak jsem psala - prostě je to taková moje srdcová záležitost :-)



Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)