pátek 26. června 2015

Zelená výměna - díl druhý




Před časem jsem psala o akci "zelená výměna", které jsem se poprvé účastnila. Současně jsem líčila radost, kterou mi udělaly zaslané bylinky a dárečky od Jitky. O to více jsem cítila odpovědnost za to, aby zaslání kytiček a dárečků z mé strany proběhlo také hladce a udělalo radost. 

Nakonec však musím sebekriticky přiznat, že můj balíček zas tolik radosti neudělal, jelikož dorazil Jance v dost dezolátním stavu (hlína rozsypaná, dárky rozmočené, kytičky poničené).  V praxi se totiž potvrdilo staré známé úsloví - "kde je člověk, tam je chyba...". A tady byla chyba na obou stranách. Jak na straně České pošty, která se k balíčku zachovala ne úplně profesionálně. Tak na mé - nechala jsem se totiž ukolébat tím, že mi balíček od Jitky dorazil v naprostém pořádku a já tak byla méně obezřetná při jeho balení. Nakonec mi to nedalo (nemám ráda nedotažené věci a hlavně mě  mrzelo, jak výměna z mé strany dopadla) a o dva týdny později jsem Jance zaslala ještě jeden malý balíček jako odškodnění. Ten už naštěstí dorazil v naprostém pořádku :-)

A co že jsem to vlastně posílala? V prvním balíčku byly cibulky sněženek a několik lístečků fialek a rozkvetlá růžová fialka. Jako dárek jsem vyrobila kosmetičkou tašku podle Mariny Quilt, únor 2015. A pro radost jsem přidala ještě malý balíček koření od Antonína, které je mé oblíbené. 

Tašku jsem šila tak, že jsem k zipu přišla jak vnitřní tak vnější látku. Nemusela jsem sice přišívat vnitřní díl k vnějšímu, sešití boků mi to však "vynahradilo".  Na závěr jsem zjistila, že je taška téměř nevyžehlitelná, takže putovala do světa v trochu zmačkané formě. Celkově jsem z ní nakonec měla radost :-)


V druhém balíčku se skrývaly opět lístečky fialek a cestovní polštářek, který jsem šila podle knihy "Šijeme ze zbytků látek", o které jsem psala tady.


Cestovní polštářek - z jedné strany puntíky, z druhé trpaslíci. Po straně sešíván stehy, za které by se nemusel stydět ani doktor Cvach :-( Trochu jsem se bála, aby se mi podařilo polštářek pořádně vycpat, tak jsem ponechala poněkud větší otvor. Později jsem se pro  změnu strachovala, aby stehy udržely tlak vycpávky a tak jsem šila dvojitou nití. Věřím, že i tak bude polštářek sloužit jak má!




Vychytávky pro příště: kosmetická taška - vrchní látku podžehlit vliselinem, zkusit šít oba díly samostatně,  polštářek - ponechat menší otvor na vycpání s decentnějším sešitím

Čas zpracování: taška cca. 2,5 hodiny, polštářek 1,5 hodiny (nejvíce času zabralo najít poklici vhodné velikosti :o)

Použitý materiál: taška - bavlněná látka, spirálový zip, ronopast,  polštářek - bavlněná látka, vatelín


6 komentářů:

  1. To se přece stane, netřeba dělat si z toho tak těžkou hlavu. Hlavní je úmysl a ten byl srkznaskrz dobrý, ne :-) A hrozně se mi líbí Tvé vychytávky pro příště, postřehy ze šití, materiál atd. Kdyby se člověk rozhodl pro totéž, ví, na co dát pozor a kolik mu to asi zabere času. Dík ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Díky! Já vím, že se to může stát, přesto mě to mrzelo... Jsem ráda, že Ti vychytávky líbí :-) Musím říct, že pomáhají, už se mi stalo, že jsem se k nim vracela, abych si vzpomněla, co že jsem to chtěla udělat jinak :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Jednou jsem si objednala balíček ze zahradnictví a taky přišel v dezolátním stavu ... a tam už praxi s balením kytek mají, tak bych řekla, že větší vina je na straně pošty:-)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ti musím napsat, že kabelka od tebe mi nyní dělá velkou službu a je moje nejoblíbenější. Po vyprání je jako nová a mám v ní potřeby na háčkování - bavlnky, háčky, korálky...a jezdí stále se mnou. Mám ji moc ráda a její velikost mi vyhovuje. Chtěla bych si ušít ještě jednu, a proto jsem tě chtěla poprosit o střih, návod...bylo by to možné???
    A fialka od tebe - růžová - mi stále ještě kvete a lístečky už zakořenily a pomalu začínají vytvářet nové rostlinky. Takže nakonec se vše v dobré obrátilo. Děkuji!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, ani nevíš, jak jsi mě potěšila tímto komentářem :-) jsem ráda, že taštička slouží a kytičky rostou :-) info k návodu pošlu mailem.

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)