pondělí 23. ledna 2017

Bylinkové zákoutí


Vloni jsem si nasušila několik druhů bylinek, které používám při vaření a na čaje. Bylinky jsem dala do skleněných lahví, které jsem z bezpečnostních důvodů umístila na horních skříňkách naší kuchyňské linky. Že se nejedná o úplně nejstrategičtější pozici jsem zjistila poměrně brzy - místo abych udělala bylinkový čaj tak jsem sáhla po sáčkovém, protože se mi nechtělo jít pro židli a šplhat na linku (máme ji oproti standardu zvýšenou) nebo jsem pro židli nechtěla jít, aby na ni nevylezla Myška mezitím, co bych lovila bylinky.

Ne nadarmo se říká, lenost matka pokroku :-) Nakonec mě moje vlastní lenost totiž  "dokopala" k tomu, abych se zamyslela, kam bylinky umístit. Řešení se naskytlo celkem rychle. Už delší dobu mě štval (mírně řečeno) jeden kout naší kuchyně, ve kterém je umístěna sušička a nad ní je ve stěně několik háčků. Původní idea mého muže byla, že na dotčené háčky se budou věšet igelitové sáčky, aby "byly po ruce". Tuto ideu jsem neprozřetelně odkývala, chvíli dokonce fungovala, nicméně poslední dobou to spíš vypadalo tak, že na háčku byla zavěšená igelitka plná sáčků  :-(

Takže jsem nakonec spojila příjemné s užitečným. Našila jsem si látkové sáčky na bylinky, které jsem následně zavěsila na inkriminovanou stěnu. Na sušičku jsem postavila krásně zdobené plechovky od Jitky z květinové výměny, do kterých dávám látkové nákupní sáčky, igeliťáky a víčka od sklenic. Jituš díky!

Když jsem řádně vytřídila igelitové sáčky (před časem jsem jim vyhlásila boj a snažíme se pracovat na snížení jejich počtu) a zavěsila látkové sáčky s bylinkami, chodila jsem se chvílemi kochat :-) Ne, že by nebylo, co zlepšovat, přesto si myslím, že současná podoba koutu je o tisíc procent lepší než ta minulá, posuďte sami :-)

Před a po 

Sáčky jsem šila z bavlněné látky s modro-zeleným potiskem. Zvolila jsem způsob stahování, u kterého jsou stužky provlečeny po celém obvodu. Líbí se mi, jak s nimi lze  jednoduše manipulovat. 

U menších sáčků jsem neodhadla hloubku tunýlku, proto mi nevyšlo u horního okraje téměř žádné řasení, které by přesahovalo jeho šíři. U větších sáčků se mi zadařilo lépe.


Vychytávky pro příště: zvolit větší hloubku pro vsazení tunýlků

Čas zpracování: všech pět sáčků cca. 2,5 hodiny

Použitý materiál: bavlněná látka s potiskem, stužka

Rozměry: malé sáčky 15 x 26 cm, velké 26 x 38 cm


Přeji Vám hezké zimní dny!


7 komentářů:

  1. Peti, krásný... Taky musím pořád vylepšovat a měnit, a pak se kochám :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Petruško, hezké sáčky si našila. Asi bych doma měla taky udělat nějaké vylepšení, nějakou změnu, než začne práce na zahrádce. Potěšilo mě, že plechovky neskončily v koši, ale přináší nějaký užitek. Mějte se všichni moc krásně. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, děkuji! Plechovky rozhodně v koši neskončily, měla jsem je docela dlouho na nočním stolku, dávala jsem do nich různé drobnosti. Teď tam mám pouze tu čtvrtou - na tělové mléko a deodorant. Ostatní dělají parádu v kuchyni, kde jim to upřímně řečeno sluší víc :-) Měj se moc hezky, P.

      Vymazat
  3. Moc zajímavý blog,právě ted jsem ho našla,přečtu si celý,a zamyslím se nad tříděním a tak...jen jsem chtěla zatím pochválit bylinkové sáčky... a moje kamarádka je před sešitím ještě celé vyšila,ozdobně počáteční písmenko bylinky,pak celý název,plus ještě květ nebo lísteček...má jich asi 15,já 3 ale nějak se začít musí,přeji krásný den,dae

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dae, moc děkuji za komentář, návštěvu blogu i pochvalu :-) Měla jsem podobný nápad - moc by se mi líbilo, kdyby na každém sáčku bylo ozdobné vyšívání - přesně jak píšete :-) Nicméně po reálném zvážení svých časových možností jsem přistoupila k této zjednodušené variantě, jinak bych totiž patrně žádné sáčky dosud neměla :-) Jste dobrá, že jste ty svoje sáčky dokázala takto vyzdobit! Petra

      Vymazat
  4. Taky mám moc ráda tyhle bylinkové polštářky a pytlíčky. A pak taky dávám bylinky do zvlhčovače vzduchu, aby nám to doma pěkně vonělo přírodou. Osobně nemám moc ráda takové ty chemické vůně z difúzeru, takže za mě je mnohem lepší varianta klasický zvlhčovač s bylinkami. :) Takže asi tak.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)