pondělí 5. září 2016

Domácí kečup

Foto z výrobního procesu

Před několika lety jsme na dovolené v jedné malé prodejničce koupili kečup. Barevně vypadal trochu podezřele, nicméně jiný na výběr nebyl a zřejmě jsme kečup na nějaké jídlo potřebovali - to už si  nepamatuji. Co si však naopak pamatuji velmi přesně, bylo moje naštvání, když jsem si přečetla jeho složení (samozřejmě až v apartmánu), které připomínalo gumové holínky. A právě tehdy jsem došla k závěru, že si kečup začnu vyrábět doma. Vždyť to určitě není žádná věda :-)

No, není! Jen najít ten správný recept mi chvíli trvalo. Ale kdo hledá, obyčejně najde :o) A tak už si čtyři roky vařím domácí kečup, na který nedáme s mužem dopustit. Recept jsem si upravila dle  našich potřeb a pro inspiraci ho dávám na blog.


Domácí kečup

Potřebujeme: 3 kg rajčat, 4 větší cibule, 4 větší jablka, 3 stroužky česneku, 2 lžíce soli, 15 dkg cukru, 1 dcl octa, 1/2 lžičky pepře, 1/2 lžičky kari, skořice, sladké papriky, pálivé papriky, 5-6 hřebíčků, 1 a půl lžíce nového koření,

Postup: Rajčata nakrájíme na poloviny, cibule na čtvrtky, jablka oloupeme a zbavíme jádřinců (tím vzniknou čtvrtky). Vše dáme do velkého hrnce a necháme hodinu a půl vařit s pokličkou a poté stejný čas bez pokličky. Během varu občas promícháme. 

Po uvaření lze rozmixovat (vynechávám) a poté propasírovat přes síto (k této činnosti je skvělý dřevěný pasírák). Naplníme lahve a zavaříme (15 minut na 85 stupňů). 


Je opravdu famózní! A hlavně víte, co v něm je :o)

8 komentářů:

  1. Ahoj, zavařuji kde co, ale domácí kečup jsem ještě nikdy nedělala. Teď si mě nalákala a já se možná nechám inspirovat a zkusím si letos udělat vlastní. Mějte se všichni moc krásně. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituš, jdi do toho! Třeba pak už kečup přestaneš kupovat :-) Měj se moc a moc hezky, Peťa

      Vymazat
  2. Peťo, kápla jsi mi přesně do noty!!! Mám plný skleník rajčat, jednu várku už jsme nasušila a naložila do oleje a teď jsem přemýšlela o kečupu... Ale nemám odzkoušený recept, takže udělám ten Tvůj... Moc díky!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, tak to jsem moc ráda :o) Pokud bude kečup i pro děti (což předpokládám), tak zkus dát toho octa o trochu méně, dochutit to lze i v průběhu vaření. Držím pěsti, ať se kečup podaří!

      Vymazat
    2. Ahoj Peťo, tak jsem se zatím ke kečupu nedostala :-) Už dvakrát jsem otrhala všechna rajčata a než se k tomu dostanu, tak mi je doma pomalu a jistě ujídají... Tak si ale říkám, ať si užijou ještě rajčata, která mají chuť :-) Každopádně recept jsem si přepsala a třeba to klapne příští rok ;-)

      Vymazat
    3. Ahoj Veru, to je telepatie :-) zrovna jsem si dneska ráno říkala, jestli jsi ten kečup zkusila a jak vám chutnal:-) Náhodou je super, že rajčata chutnají. Stejně z toho čerstvého ovoce a zeleniny je nejvíce vitamínů. A příští rok to určitě klapne! Měj se moc hezky, pa P.

      Vymazat
  3. Ahoj Peti! Jojo, nad domácí kečup není! Máme podobný recept, jen v tom našem je navíc červená řepa na podporu zářivě červené :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Madli, díky za komentář :-) červená řepa je dobrý tip, zkusím příští rok. Celkově jsem jí dost přišla na chuť.

      Vymazat

Děkuji za Váš komentář a návštěvu u mě :-)